אקנה בראש? זה אפשרי והנה איך להיפטר מזה

האם ידעת ? אקנה יכול להופיע גם על הקרקפת שלנו! הנה הסיבות והפתרונות.

חשבנו שזה קיים רק על הפנים שלנו, אבל לא! אקנה יכולה להופיע גם בחלקים אחרים בגופנו כמו הישבן, החזה ואפילו הקרקפת שלנו! אם אנחנו מדברים על זה היום בפתיחת שנת 2023, זה בגלל שהחורף הוא זמן טוב להופעת הפצעונים הקטנים והמכוערים האלה…

מה זה אקנה בקרקפת?

אקנה בקרקפת אינו שונה מאקנה בפנים או בגוף. זה תוצאה של נקבוביות סתומות על ידי הצטברות של תאים מתים, ולכלוך ומקרים קיצוניים להחריף לסוג של אקזמה בשם Seborrheic Dermatitis. כפי שאמרנו לעיל, החורף הוא זמן טוב להופעת אקנה על הגולגולת, מכיוון שזהו התקופה בשנה שבה אנו לובשים שכבות רבות, כובעים ושאר כיסויי ראש. כתוצאה מכך, ניתן לראות פצעונים קטנים מופיעים בקו השיער, ישירות על הקרקפת ואפילו על המצח, הצוואר וסביב האוזניים.

באילו אמצעי זהירות יש לנקוט?

כמו בכל סוג של אקנה, לפני טיפול, אתה צריך לדעת מאיפה זה מגיע. לשם כך, אנו מבטלים בהדרגה מוצרי שיער מסוימים שאנו משתמשים בהם (במיוחד אם הם מכילים נתרן לאוריל סולפט, סיליקון או ג'לי נפט), כדי לקבוע אם הבעיה נפסקת או שהיא נמשכת.

לגבי הכובעים ושאר אביזרי החורף, אנחנו מכניסים אותם למכונת הכביסה, מקפידים להשתמש במוצרים ידידותיים לעור. אנחנו גם נמנעים מלגעת יותר מדי בקרקפת שלנו, כדי להימנע מלשמן אותה ולהוסיף כל מיני חיידקים שנמצאים על הידיים שלנו.

איך מטפלים באקנה בשיער?

כדי לטפל באקנה בקרקפת שלך, זה יהיה שימושי לאמץ מוצרים מסוימים, לבדוק אותם בהדרגה, כדי לראות אילו מהם הם הטובים ביותר עבורך, מבלי לפגוע יותר מדי בקרקפת שלך.

לכן אנו מסתמכים על קרצוף עדין לקרקפת, להעלמת תאי עור מתים ולכלוך.

אנו מנסים מוצרים המבוססים על עץ התה, הידוע בתכונותיו נגד אקנה. עם זאת, אם העור שלך רגיש, עץ התה עשוי להיות קצת אגרסיבי מדי.

אנו שוטפים את שיערה בשמפו על בסיס חומצה סליצילית, שיטפל בחיידקים, עודפי חלב ודלקות.

אנו מאמצים טיפול מונע, כגון מוצרים נטולי שמן, לא קומדוגניים או אנטי אקנה.

טיפול תרופתי באקנה

במקרים קיצוניים ניתן לבצע טיפול תרופתי עם התרופה הידועה ביותר לטיפול באקנה רואקוטן, טיפול תרופתי זה כרוך כמובן בתופעות לוואי ולא מתאים לכל מטופל. יש לחשוב על טיפול תרופתי במקרי קיצון בלבד ובליווי מקצועי רפואי. יש באתר MY IDEAL עוד המון טיפים ועצות בנוגע לשיטות בהן ניתן לטפל בצורה אלטרנטיבית באקנה מוזמנים להמשיך לקרוא את שאר המאמרים באתר.