פוסט אקנה – מצב שכיח עם פתרונות

מצב של פוסט אקנה נקרא גם צלקות אקנה. מדובר בצלקות שמופיעות כשקעים בעור ופוגמות מהותית באסתטיקה. מצב זה עלול לגורם למצוקות בקרב נשים וגברים שהדימוי העצמי שלהם נפגע בצורה משמעותית. במידה וגם אתם סובלים ממצב של פוסט אקנה, דעו לכם כי אינכם לבד! יותר מ – 70 אחוזים מהאוכלוסייה סובלת מאקנה במידה כזו או אחרת ותופעת הצלקות מופיעה בקרב רבים מהאוכלוסייה.

הסוגים השונים של צלקות אקנה

ישנם מספר סוגים שונים של צלקות אקנה. ישנו שקע רחב ובצורה מרובעת, שקע נקודתי ושקע גלי, כאשר לצד אלה ישנה גם צלקת היפרטרופית. צלקת כזו נגרמת מעודף רקמות, בניגוד לכל הצלקות האחרות, ונחשבת יותר נדירה.

העובדה שישנם סוגים שונים של צלקות רלוונטית לשם השגת טיפול ממוקד ויעיל ככל האפשר. בין אם תבחרו בטיפול של תכשיר רפואי כמו רטין איי ובין אם באופציה טבעית, יהיה חשוב להיוועץ עם הרופא על מנת שיאבחן את סוג הצלקת וייתן את חוות דעתו. כך יהיה ניתן להשיג את התועלת הרבה ביותר לשם העלמת צלקת האקנה ממנו אתם סובלים.

מי סובל מפוסט אקנה?

כמעט כל האוכלוסייה סובלת מאקנה בשנות העשרה והעשרים. באותם גילאים ישנה חוסר מודעות למצב בו כתם האקנה עלול להשאיר אחריו צלקות משמעותיות וכתוצאה מכך מנסה לטפל בכתמים על ידי חיטוט, דבר שגורם אך ורק לנזק ובמקרים לא מעטים מותיר צלקות.

האוכלוסייה שסובלת ממצב של פוסט אקנה היא זו שיותר רגישה להתפתחות של הכתמים והעור שלהם מפיק כמות משמעותית של בלוטת חלב בהם ישנו זיהום משמעותי של חיידקים. בחלק מהסובלים מאקנה יכולת השיקום של העור איננה טובה מספיק וכתוצאה מכך נוצר פוסט אקנה שפוגע משמעותית באיכות החיים.

מתי כדאי לטפל בצלקות אקנה?

במידה ואתם סובלים מצלקות אקנה, יהיה מומלץ לפעול בגיל מוקדם ככל הניתן לטיפול בהן. בגילאים צעירים יותר יכולת השיקום של העור טובה יותר וכתוצאה מכך יהיה ניתן להשיג תוצאות מספקות יותר. העלמה של פוסט אקנה יכולה להיות הליך ארוך וכזה שדורש סבלנות רבה ולאור זאת חשוב לקחת זאת בחשבון.

בין אם תבחרו במזותרפיה ובין אם קורטיזול ורטין איי, חשוב לגשת אל מספר אנשים ברי סמכה שיוכלו לייעץ לכם כדי לשמוע על כל אפשרויות הטיפול השונות, הן האלטרנטיביות והן הקונבנציונליות. ישנם רבים שבוחרים להתחיל בטיפול אלטרנטיבי כמו מזותרפיה ובמידה ואינם משיגים את התוצאות הרצויות הם בוחרים בתרופות מרשם בשלב מאוחר יותר.

לאור זאת חשוב להבין כי ההתמודדות עם צלקות אקנה יכולה להיות מאתגרת ואיננה צריכה להיות בגדר סוף העולם מבחינתכם. כיום ניתן למצוא טיפולים מעולים שיוכלו להחזיר את מצב העור שלכם לקדמותו ולהחזיר לו את היופי שאפיין אותו.

השפעות פסיכולוגיות מהותיות

דבר נוסף שכדאי לציין בכל הנוגע אל פוסט אקנה אלו הן ההשפעות הפסיכולוגיות שמתלוות אליו. ניתן לזהות בקרב חלק משמעותי מהסובלים מצלקות אקנה כי ישנה פגיעה ישירה בדימוי וירידה של רמת הביטחון העצמי.

ישנם מצבים בהם סובלים מפוסט אקנה בוחרים גם לגשת לטיפול פסיכולוגי בשלב כזה או אחר וזאת על מנת להתמודד עם הקושי הנפשי שמתלווה לאותן צלקות. בכל מקרה, חשוב להבין כי קיים היום פוסט אקנה טיפול טבעי שכולל מזותרפיה ושימוש בקרמים וג׳לים עם אפקטיביות מעולה.

לצד זאת ניתן גם לעשות שימוש בתכשירים מבית המרקחת, כאלה שהוכחו מחקרית כבעלי תועלת עצומה בהעלמה של צלקות אקנה. אז אל תאמרו נואש, בהחלט יש מה לעשות כדי להפוך את הצלקות הללו לחלק מן העבר שלכם.

כתיבת תגובה