איך למצוא רופא מומלץ לטיפול באקנה?

אקנה היא מחלת עור הפוגעת בעיקר בבני נוער ובחלק מהאוכלוסייה הבוגרת. מצב זה נגרם על ידי עודף שמן, חיידקים ותאי עור מתים, כמו גם שינויים הורמונליים וגורמים נוספים. אם אתם מחפשים רופא מומלץ לטיפול באקנה, המידע הבא עבורכם.

אקנה היא בעיה בעור הפנים בד”כ, אך לעיתים מופיעה גם בחלקי גוף אחרים, והיא יכולה להיגרם ממספר גורמים. למשל, שינויים הורמונליים ומתח, חוסר איזון תזונתי ועוד. אקנה יכולה להיגרם גם על ידי תרופות מסוימות, כגון סטרואידים וליתיום, או ממצבים רפואיים אחרים כמו סוכרת או מחלות לב, והטיפול באקנה בימינו מתקדם הרבה יותר מאשר בשנים עברו. אם בשנים עברו אנשים נהגו להסתובב עם עור פנים מוגלד, מגורד ואפילו מדמם במקרים קיצוניים או מפריש נוזלים, כיום כבר אין שום סיבה לסבול ככה. 

איך והאם אפשר להימנע מאקנה?

הדרך הטובה ביותר לטפל באקנה היא לפתח ולאמץ הרגלי היגיינה טובים כגון שטיפת הפנים במים וסבון באופן קבוע, כמו גם להשתמש פחות באיפור. כמו כן, חשוב להימנע מלגעת בפנים לעתים קרובות מדי עם ידיים מלוכלכות, ולהתרחק ממאכלים שמנוניים כמו צ'יפס שעלולים לסתום נקבוביות בעור הפנים.

חשוב לציין, ישנם לא מעט אנשים, שגם אם הם מאוד יקפידו על פעולות מנע נגד אקנה, הם עדיין יפתחו את הבעיה. זאת, לרוב עקב גורמים גנטיים. אבל גם כאשר הסיבות להתפתחות האקנה הן גנטיות, עדיין ניתן לנסות לטפל בבעיה בעזרתו של רופא מומלץ לטיפול באקנה. 

כיצד מטפלים באקנה?

חלק מהטיפולים הזמינים לטיפול באקנה הם טיפולים כגון קרמים מקומיים לעור הפנים ללא מרשם, תרופות דרך הפה וטיפולי רופא עור. טיפולים אלו מבוססים על חומרת מצב האקנה, כאשר המצבים השונים יכולים להיות מסווגים כקלים, בינוניים או חמורים. 

בהתאם להיקף האקנה והאופן שבו הוא משפיע על חיי היומיום של המטופל, ייקבע סוג הטיפול הנדרש. כמו כן,ישנן בשוק גם תרופות טבעיות שיכולות לסייע בטיפול באקנה קלה, כגון חומרים מבוססי מרכיבים טבעיים כמו דבש או חומץ תפוחים. חומרים אלו מיושמים באופן מקומי על אזורים פגועים במקרים מתונים, ולעיתים הם מספקים הקלה נקודתית. 

אז, איך למצוא רופא מומלץ לטיפול באקנה? 

לרוב, טיפולים ביתיים לא יעזרו בטווח הארוך, אולי רק בנושא ההקלה על גרד ונפיחויות בעור הפנים. בכל הנוגע לטיפול, תצטרכו כנראה רופא פנים מומלץ לטיפול באקנה. בשורה התחתונה, הדרך הטובה ביותר למצוא רופא מומלץ לטיפול באקנה היא לעשות קצת מחקר באינטרנט או לשאול את החברים והמשפחה שלכם. 

אם לאחד מהם היה אקנה, הם בטוח יוכלו לסייע לכם. כמו כן, אפשר גם לחפש ביקורות באינטרנט, לקרוא מאמרים ולגלות מה אנשים אחרים אומרים על הרופאים השונים באזור מגוריכם. לאתר MEDVISOR לחצו כאן 

כתיבת תגובה