האם כדאי לבצע בדיקות גנטיות?

בדיקה גנטית היא שימוש בבדיקת DNA כדי לבחון את הגנים של האדם. הבדיקות משמשות ממגוון סיבות, כולל קביעת המבנה הגנטי של האדם ומחלות תורשתיות. בדיקה גנטית היא ניתוח של ה-DNA של אדם לזיהוי מוטציות גנטיות שניתן להעביר לדורות הבאים.

השימוש בבדיקות גנטיות גדל משמעותית בשנים האחרונות. הוא משמש כעת במגוון יישומים רפואיים ולא רפואיים, כולל:

  • אבחון להפרעות תורשתיות
  • הערכת סיכון לסרטן
  • זיהוי רגישות למחלות מסוימות
  • בדיקת אבהות
  • מחקר גנאלוגי.

ניתן לקבל מידע רב עם בדיקות גנטיות

בנוסף, ניתן להשתמש בו גם למטרות משפטיות, כגון זיהוי קורבנות או מבצעי פשעים, או זיהוי חומר ביולוגי בזירת פשע. בדיקה גנטית היא תהליך ניתוח ה-DNA כדי לגלות מהו המבנה הגנטי של האדם, וכדי לזהות כל מצב גנטי שיש לו. כיום, אנשים מתעניינים יותר ויותר בגנים שלהם ובמשמעותם עבורם. גנאלוגיה הפכה פופולרית, כמו גם הרעיון לדעת על בריאותך העתידית.

אנשים רבים רוצים לדעת על מוצאם או ההיסטוריה המשפחתית שלהם, וזו הסיבה שחברות כמו Ancestry.com החלו להציע שירותי בדיקות גנטיות תמורת תשלום. עם זאת, זה כבר לא רק לברר את העבר שלך, אבל במקרים רבים זה גם לדעת אילו מחלות אתה עלול לחלות בעתיד, מה שיכול להועיל אם תחליט לנקוט באמצעי מניעה נגדן כעת.

תגלו את הסיכוי שלכם לחלות במחלות

בדיקות גנטיות משמשות מסיבות רבות. הם יכולים לשמש כדי לזהות מוטציות גנים, לאבחן מחלות ולחזות את הסיכון של אדם לפתח מחלות מסוימות. בדיקה גנטית יכולה לומר לך איזה סוג של מחלות אתה עלול לחלות בעתיד. זה גם יכול להגיד לך אם אתה צפוי להעביר תנאים גנטיים לילדים או לנכדים שלך.

ה-DNA מנותח ומשווה למסד נתונים של DNA של אנשים אחרים. התוצאות יראו עד כמה שני אנשים קשורים זה לזה, אילו גנים חולקים, ואילו מוטציות משותפות להם. חשוב לציין כי יתכן שאותו אדם יכול לקבל תוצאות שונות מחברות שונות מכיוון שאין מערכת סטנדרטית אחת של הנחיות לבדיקות גנטיות.

ניתן לעשות בדיקות במבחר מקומות

בדיקה גנטית היא תהליך של ניתוח DNA וגנים כדי לזהות תכונות תורשתיות או כדי לחזות את ההסתברות לפתח מחלה מסוימת. בדיקות גנטיות יכולות להיעשות בכל חלק בגוף, כגון דם, רוק או תאי עור. הסוג הנפוץ ביותר של בדיקה גנטית נקרא קריוטיפ. קריוטיפ יכול להראות אם יש כרומוזום נוסף בתאי האדם.

בדיקה גנטית יכולה לומר לך אם יש לך סבירות לבעיות בריאותיות מסוימות, כגון סרטן השד או סיסטיק פיברוזיס. זה גם אומר לך אם הילדים שלך נמצאים בסיכון למחלות אלה. בדיקות גנטיות עשויות לשמש גם כדי לגלות אם למישהו יש סיכון מוגבר לפתח מחלת אלצהיימר או מחלת פרקינסון בשלב מאוחר יותר בחיים.

כתיבת תגובה